Laia Font, coach de les mares i famílies vitals, saludables i felices

      Davant de “mama come salta y rie” hi ha la Laia Font, biòloga i coach nutricional i emocional que ajuda a dones a recuperar-se, a baixar de pes, a gaudir menjant (deixant les culpabilitats de banda), a menjar sa, a cuidar-se i guanyar vitalitat durant del procés!
      L’hem entrevistat per conèixer-la a fons i des de Marrecs&Co. estem molt contents de poder comptar amb la seva col·laboració.

       

      Laia explica’ns que fas des de “mama come salta y rie”?

      Realitzo processos de coaching, acompanyant i ajudant a dones amb ganes de canvi, de transformació, compromeses amb elles mateixes i amb ganes de recuperar-se i passar a l’acció.

       

      Comencem a través de la introducció de nous hàbits alimentaris i propostes personalitzades totalment aplicables en el dia a dia de manera senzilla, assumible i transformadora. Adquirint nous hàbits, els hàbits que no ens ajuden van sortint per la porta de darrere!

       

      laia_font_mama_limon_

       

      Què ens pot aportar una coach nutricional i emocional?

      Vivim en el món de la informació i és molt fàcil aconseguir dietes, receptes, propostes. El problema és que la informació es queda com una nota al mòbil, a l’ordinador, en definitiva en un calaix, i la clau per garantir el canvi és ACTUAR. Posant una coach a la teva vida t’assegures obtenir la informació i passar a l’acció, m’encanta resumir aquest concepte com a informACCIÓ.

       

      Per mi un procés de coaching és equivalent a aprendre a utilitzar una caixa d’eines que et serveix i utilitzaràs de per vida!

       

       

      Quins resultats obtindria si comencés un procés de coaching nutricional i emocional?

      Fruit del procés de coaching els resultats són diversos però els més rellevants serien:

      – Les ganes cuidar-se.
      – Adquirir nous hàbits que et fan sentir bé sense esforç.
      – La recuperació de la vitalitat i l’energia.
      – Baixada del pes, sentint-te desinflada i més lleugera.
      – Menjar sense culpabilitats associades.
      – Desemmascarar i entendre els desitjos de dolç, de salat i les ganes de picar entre hores.
      – Gaudir d’àpats saludables
      – Optimitzar el temps a la cuina, ampliar la varietat i la diversitat dels menús familiars.
      – Recuperar el que t’agrada i el que et fa sentir viva.

      i com a efecte secundari, puja l’autoestima i la confiança en una mateixa! En definitiva, recuperaràs les ganes de menjar-te el món!

       

      Només Dones, mares?

      M’apassiona treballar amb dones, ja que en el moment en que canvia la mare, canvia tota la família. Generalment acompanyo en processos de transformació familiar i em fa molt feliç veure-ho cada dia en les sessions. També tinc clients homes, m’encanta i és genial veure com es transformen les famílies començant també per ells. Quan un membre de la família es compromet amb ell mateix i comença a canviar, tot es mou!

       

      nena jugant amb mongetes

       

      I tothom està preparat per a fer un procés de coaching?

      Per mi el més important són les ganes de canviar i de ser conscient que el canvi comença en nosaltres i per aquest motiu abans d’iniciar un procés escullo molt bé amb qui treballar: Fem una primera sessió de valoració gratuïta on avaluar si podem tenir èxit treballant juntes.

       

       

      Realment com creus que ens influencia el que mengem en el nostre dia a dia? En el nostre estat d’ànim?

      Sense cap dubte ens afecta al nostre estat d’ànim. El primer pas és adonar-se’n. Et proposo un experiment i ja m’expliques d’aquí a una setmana: Esmorza durant una setmana 5 coses diferents. Com per exemple:

      1. Un entrepà del que vulguis amb pa integral.
      2. Llet vegetal amb flocs avena, poma ratllada i canyella.
      3. Iogurt amb fruita tallada i fruits secs.
      4. Un entrepà del què vulguis amb pa blanc .
      5. Batut verd.
      6. Alguna cosa dolça.

      i al llarg del matí apunta com t’has sentit, has tingut ganes de dolç, t’has notat més vital o més cansada? T’has enfadat amb algú? Quan has tornat a tenir gana? Et fa mal la panxa, el cap?

       

      Parles de nutrició i passió, quina relació tenen aquests dos conceptes?

      Per mi és un binomi inseparable. La nutrició seria el que pròpiament ens posem al plat: aliments de proximitat, el menys processats possible, més verd, més aigua, aliments integrals, greixos saludables, … Si mengem equilibrat, estem més equilibrades, energètiques i tranquil·les!

      Sovint amb les vides “a tope” ens convertim en mares “logística” i anem enfadades, atabalades, corrent i ens oblidem de nosaltres. Aquí es on entra en joc la passió, és trobar, re-trobar, re-connectar el que ens agrada, el que ens fa somriure, el que ens fa passar bones estones, el que ens dóna vidilla i ens motiva i practicar-lo encara que sigui una mica cada dia!

       

      Laia i família saltant

      Ets una mama que menja, salta i riu?

      Ara sí, durant uns anys vaig menjar amb culpabilitat, amb molts dubtes i fins i tot vaig perdre les ganes de riure.

      De fet el nom de la meva web mama come salta y rie, va sortir recuperant un document de treball personal meu del dia en que vaig decidir que ja n’hi havia prou! Jo sempre havia sigut molt riallera i ho havia perdut sense adonar-me’n! Se m’havia escapat!

      Així que en la llista de paraules per saber on volia arribar hi vaig escriure: menjo saludable i sense culpabilitats, salto, ric i brillo. Així que vaig pensar que havia de ser aquest el nom!
      Fa molts anys vaig participar en diversos processos de coaching i em van encantar! Sempre pensava que m’encantava la transformació que es generava fruit de les sessions! A través d’un canvi d’alimentació i hàbits em vaig recuperar i em va motivar a formar-me com a coach nutricional a USA.

       

      Em sento molt agraïda, afortunada i feliç d’acompanyar i veure la transformació de dones compromeses amb elles mateixes que aprenen a confiar en elles mateixes, a viure i gaudir de la vida plenament començant per posar fil a l’agulla en l’alimentació personal i familiar.

       

       

      Hi ha una dieta ideal estàndard per a tothom?

      La paraula dieta per a moltes dones és un símbol de culpabilitat, de repressió, de decepció, de força de voluntat i de fracàs, ja que al final la gran majoria de les dietes ens les acabem saltant! La paraula dieta sempre hauria d’anar acompanyada d’un asterisc (*) amb una nota al peu de pàgina en el que digués utilitza’m fins que et deixi de funcionar! I canviar sense donar-hi més voltes!
      Si tens ganes de saltar una dieta és per algun motiu! El cos és savi, és perfecte i no s’equivoca mai! La gràcia de la història és escoltar el que el cos vol, desitja i donar-li (si, si donar-li! En la versió saludable).

      Per tant, no hi ha dues dietes iguals per a tothom, alguna cosa que a la teva amiga li va genial a tu et pot no encaixar, som únics i especials en tots els sentits i, és clar, amb la dieta també!

       

      Què creus que es un indispensable en una dieta equilibrada? Que no hi pot faltar?

      Els indispensables són l’aigua, els aliments verds (com més foscos millors!), els colors de fruites i verdures, els aliments integrals, la varietat tant d’aliments com de preparacions i sobretot gaudir menjant el que escollim.

      Mengem moltes vegades al dia i és una estona perfecta per escoltar-nos, cuidar-nos i mimar-nos!

       

      chia

       

      Ara estan molt de moda els sucs verds, els superaliments, les algues, la chia, les bayes de goji… creus que estracta d’un boom o creus que realment ens pot ser útil en el nostre dia a dia? Alguna recomanació per incloure’ls a la nostra dieta?

      A mi m’encanta experimentar i crec que els batuts verds i els superaliments són molt bones opcions per incrementar la varietat i la diversitat en els nostres àpats. Tinc la sensació que han vingut per quedar-se. Ja s’anirà veient.

      Com a recomanacions per introduir-los en el nostre dia:

      – Esmorza un dia a la setmana un batut verd i experimenta per veure com et fa sentir. Comença amb opcions bàsiques i vés complicant la història a mesura que et sentis més còmode. La formula bàsica seria:

      • 1 fruita (amb pera o plàtan l’èxit està assegurat)
      • + 1 fulla verda (una mica d’enciam o julivert o api…)
      • + 1 superaliment (1 cullerada de chia per exemple)
      • + llet vegetal (arròs per exemple)

      batre tot junt i gaudir-ho!

       

      – Els superaliments són molt llaminers i atractius i n’hi ha moltíssims, et recomano provar-los un a un i veure quines sortides li pots donar.

       

       

       

      Creus que realment es pot evitar l’hàbit de menjar per tapar les penes?

      Tapar les penes o l’enfado amb el menjar és una pràctica molt comuna. Hi ha persones que se’ls hi tanca la gana i a la majoria se’ns obra. El primer lloc on es veu si algú està enfadat, deprimit, cansat, trist… és mirant el que mengem i com ho mengem!

      Durant anys vaig gestionar les meves emocions a base de croissants de xocolata, quan m’enfadava amb algú o tenia una reunió de feina complicada el primer que feia era parar a un forn i comprar-me dos croissants de xocolata, me’ls menjava sense ni adonar-me’n i arribava a casa com si res!

      El dia que me’n vaig adonar em vaig quedar impactada i vaig començar a optar per opcions saludables i preguntar-me que estava passant…

       

      El problema no són els croissants de xocolata, sinó la culpabilitat “posterior” o la gestió emocional del que ens passa el dia a dia. La clau és decidir! Que siguis tu qui decideix què menges i si vols un croissant de xocolata… gaudeix-lo amb els 5 sentits!

       

       

      Què li diries a una mare que ha tingut un mal dia? Una tarda de marranades? I que està esgotada, sobrepassada i que ha passat a ser l’última en la seva llista de prioritats?

      L’escoltaria, li donaria l’espai perquè pogués explicar el què li passa i li preguntaria, quina és la cosa més important que has de fer per a tu ara?

      L’animaria a comprometre’s a prioritzar-se a ella mateixa i buscaríem la manera de fer-ho.

      Confia en tu!

       

      Moltes gràcies Laia!

       

       

      Categories: Alimentació, Bloc, Cuina