Menja’t la primavera!

herva

      La primavera és un nou inici, una nova etapa per començar nous hàbits i estrenar propostes.

       

      Quina és el següent pas que faràs per aconseguir-ho?

       

      Moltes vegades, quan volem incorporar nous hàbits, ens sentim frustrats, ens enfadem i som més rígids, ja que sovint queda com una intenció o una idea purament mental.

       

      Al mateix temps, la primavera provoca alguns desajustos en els nostres nivells d’hormones i altres substàncies del nostre cos, que poden afectar el nostre estat d’ànim: ens podem sentir més o menys contents, motivats, satisfets, tristos, cansats, etc. La versió negativa és l’astènia primaveral i la seva afectació dependrà de la persona.

       

      PLat amb nous i apiPlat amb germinats

       

      En aquest article m’he proposat ajudar-vos a incorporar nous hàbits saludables i facilitar-vos la vostra adaptació a la primavera. Ho faré amb suggeriments molt concrets i molt pràctics, com m’agrada a mi, perquè ho podeu posar a la pràctica des d’avui mateix.

       

       

      Pel que fa al primer propòsit, incorporar nous hàbits alimentaris, t’animo a fer-ho des de la curiositat, des de la diversió i des de la il·lusió. Així és molt més senzill que s’implantin de veritat.

       

       

      Si tens ganes d’ajudar al teu cos a depurar i a buidar crea una primavera interior verda en els teus plats de cada dia, incorpora ingredients verds a les teves receptes habituals:

       

       

      1. La menta en batuts amb síndria.
      2. L’alfàbrega en salses com el pesto per amanir o acompanyar unes mongetes verdes.
      3. El fonoll escalivat, a la planxa o en cru en amanides
      4. Els germinats i brots en una amanida de cigrons o llenties.
      5. Fulles verdes fresques d’espinacs, enciams o rúcula en els teus entrepans d’esmorzar o berenar.

       

       

      Prepara les verdures saltajades, escaldes o al vapor per acompanyar els teus plats! Experimenta amb tots aquests aliments i d’altres, gaudeix i connecta amb la teva primavera interior!

       

      Com ja deia en aquest article, en molts casos menjar saludable i verd ho associem a “repressió”. I el que passa quan ens reprimim durant tres setmanes és que a la quarta ens passem al costat fosc i abandonem l’equilibri. Aleshores és quan la culpabilitat se’ns menja amb patates.

       

      batut amb mentaamanida

       

      Fes la dieta del 90/10: 90% de menjar saludable i 10% de menjar que et vingui de gust, encara que quedi fora de què estaria “permès”. Si ens permetem un capritx de forma oficial i conscient és molt millor! Això sí, que sigui per gaudir-ho de debò!

       

      Pel que fa al segon propòsit, procura recuperar el teu bon humor i el teu somriure per combatre l’astènia primaveral. Tal com explicava per carnestoltes, riure relaxa, allibera endorfines i genera benestar, és com una pastilla màgica que ens ajuda a oblidar preocupacions i ens ajuda a ser conscients de l’aquí i ara!

       

      Et proposo fer una llista de les coses que et fan riure, somriure. Utilitza-la com a recordatori de rescat en moments baixos.

       

       

      Laia Font
      Coach nutricional i emocional, biòloga i mare
      mamacomesaltayrie.com

       

      Categories: Alimentació, Bloc, Cuina, Salut